tisdag 24 mars 2009

Att utvärdera och "Adjektiv"

Jag hade gruvat mig för att sammanställa utvärderingarna av sjuornas arbete med tidningen "Ersnytt". Det har dragit ut på tiden att få den klar. En artikel kom inte med, det blev stavfel och risiga bilder, dåligt om källangivelser och allt nu en fröken som jag kan hitta för fel. Jag tänkte, det här vill dom väl aldrig göra om!

Det visade sig 27 av 30 elever var väldigt nöjda eller nöjda med tidningen som helhet och nästan lika många var nöjda med sin egen artikel! 22 vill göra en till tidning!
Ja där ser man, det kan löna sig att utvärdera.

Länk till nätupplagan kommer när (om!) vi fått tillstånd att publicera bild av elev på nätet från föräldrar som tidigare kryssat i "Nej-rutan" i datakontraktet.

Undrar hur det går med kommunens nya datakontrakt som jag var med och formulerade!?


Bild : "Adjektiv" Gammliaskogen i höstas. Annat är det nu med vårsol och snöglitter.

Inga kommentarer: