tisdag 3 februari 2009

Mediaprofilreklam


Det här bildspelet tänker jag visa på informationsmötet för blivande årskurs 6 på torsdag kväll.
Photostory med stöd av Moviemaker och Audacity är programmen jag använt. Några media-elever kommer att vara med och berätta hur de jobbar och barn och föräldrar kommer att kunna ställa frågor. Bildspelet blir en introduktion bara.

Jag skippade min första ide, ett bildspel om några medialektioner med 32 filmskapande sjuor. Det skulle bli drygt att beskåda, och vilken skulle målgruppen vara? Det är också lättare att bara visa sakens ena sida än att skildra något dokumentärt. Det var i alla fall ett givande förarbete att fota lite vardag, låta eleverna fota ur sin synvinkel och att lyssna till inspelningarna jag gjorde med mp3 spelaren kring halsen.

Första elvevresultatet ligger på yuotube och heter Äppelpaj. Skaparna är väldigt stolta.

Inga kommentarer: